Een ‘missie’ helpt bij het verkrijgen van publiciteit

Door: Vivienne Westerhoud.
Dat ik een aantal jaar geleden volop in de pers geciteerd en geïnterviewd werd, kwam niet doordat ik een gedegen opleiding in de marketing en communicatie genoten heb. Ik ben ‘gewoon’ Wagenings bioloog met een vlotte pen en ‘gevoel’ voor publiciteit. Wat ook hielp is dat ik een ‘missie’ had. Ik voerde een actieve lobby voor de invoering van flexibel werken in Nederland. Ik had een heel rijtje argumenten bedacht en was overtuigd en enthousiast over mijn ideeën. Onlangs schreef dé goeroe van het Nederlandse lobbyen Erik van Venetië mijn verhaal op in dit interview.

Zoals zo vaak als je bevlogen gesprekken voert, die je tot verder nadenken zetten, inspireerde dit interview mij tot het schrijven van deze column over PR voor ondernemers. De conclusie is dat pers en publiciteit een eenvoudig gevolg kunnen zijn van het uitdragen van jouw eigen missie. Natuurlijk geloof jij als ondernemer in jouw dienst en product. Maar heb je dat ook al wel eens duidelijk verwoord? En weet de rest van de wereld dat al? Als je vanuit jouw eigen missie een authentiek verhaal hebt, dan zal de pers daarvan smullen.

Heb je ideeën over jouw missie en wil je mijn hulp deze verder te ontwikkelen en in te zetten in de media? Bel me dan gerust! Ik (her)schrijf en verstuur persberichten naar mijn persoonlijke perslijst. En vind je het lastig om jouw missie op papier te krijgen? Dan denk ik met je mee in één-op-één inspiratiesessies voor ondernemers.

Neem contact op per e-mail: vivienne@westwoods.nl of bel 06 51949755.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.